- Podcasty
- Hovory z kabinetu
Poslechněte si podcast: #38 - Michal Koch - „Učíme se všichni celej život. A pokud se já nebudu učit, tak to prostě nemá smysl.“
Jak nadchnout žáky pro řemeslo? Co jste nevěděli o přípravě budoucích kuchařů a nenapadlo vás se na to zeptat? Jak vypadala taková výuka v době covidu?
Poslouchejte třicáté osmé Hovory z kabinetu s Michalem Kochem, učitelem odborného výcviku.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
Hovory z kabinetu
Co se děje za dveřmi kabinetů? Co si říkají učitelé jenom mezi sebou? Jak vypadá pohled na české vzdělávání zevnitř škol?
V Hovorech z kabinetu se s Danielem Pražákem podíváte za dveře kabinetů a seznámíte se s inspirativními učitelkami a učiteli.
#37 - Tereza Bočanová - „Jakákoliv příležitost strávit s dětmi čas jinak, než v lavicích, je strašně důležitá."
Proč jsou důležité přespávačky ve škole? Co potřebuje ředitelka gymnázia od ministerstva? Jak začít s tandemovou výukou, hodnocením pedagogů a čímkoliv dalším? Jakou radu by měl slyšet každý začínající učitel?
Poslouchejte třicáté sedmé Hovory z kabinetu s Terezou Bočanovou, ředitelkou Pražského humanitního gymnázia.
Díl vznikl jako záznam z živého natáčení na konferenci Nakopněte svoji školu, za fotku děkujeme fotografce @lenkavanickova.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu. Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#36 - Michaela Mádlová - „Z každé hodiny si má každý žák něco odnést."
Jak může pedagogická fakulta připravovat učitele pro 21. století? Proč je tandemová výuka užitečná na všech stupních vzdělávání? Co znamená diferenciace výuky a jak na ni? Jak si může navzájem pomáhat neziskový sektor a akademický svět?
Poslouchejte třicáté šesté Hovory z kabinetu s Michaelou Mádlovou, proděkankou pro praxe na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové.
Díl je součástí série Provázející učitelé, vznikající ve spolupráci s organizací Učitel naživo.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#35 - Rado Chalupka - „Budování důvěry je velmi důležité v manažerské i učitelské roli.“
Jak se ocitne manažer firmy v učitelské roli ve vyloučené lokalitě? A čím se liší výuka tam a na na pražském gymnáziu ? Co má společné dobrý manažer i dobrý učitel? Jak funguje Teach for Slovakia a co to může přinést?
Poslouchejte třicáté páté Hovory z kabinetu s učitelem Radem Chalupkou.
Díl je součástí série Provázející učitelé, vznikající ve spolupráci s organizací Učitel naživo.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#34 - Jitka Plechatová - „Dospělý se u nás snaží děti vést, ne řídit."
Jak funguje Montessori škola? A v čem se liší práce zdejšího učitele? Proč je užitečné mít školní farmu a kolik lidí taková farma uživí? Proč se rozhodně vyplatí mít ve třídě studenta na praxích?
Poslouchejte třicáté čtvrté Hovory z kabinetu s učitelkou Jitkou Plechatovou.
Díl je součástí série Provázející učitelé, vznikající ve spolupráci s organizací Učitel naživo.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu.
Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další
periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#33 - Marie Gottfriedová - „Každý by se měl ve škole cítit vítaný."
Jak zařídit, aby se každý ve škole cítil vítaný? Co dává škole intenzivní spolupráce s pedagogickou fakultou a přijímání studentů na praxe? Jaké strategie může škola využívat, aby pomohla dětem ze složitého rodinného prostředí?
Poslouchejte třicáté třetí Hovory z kabinetu s ředitelkou Marií Gottfriedovou.
Díl je součástí série Provázející učitelé, vznikající ve spolupráci s organizací Učitel naživo.
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu. Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#32 - Roman Göttlicher - „Prošel jsem vyhořením a kvůli tomu jsem nastoupil do školství.“
Jak souvisí práce ve fitku s učením středoškoláků? Proč a jak mluvit o duševním zdraví? S jakými zdroji se vyplatí pracovat, když chceme vést žáky k seberozvoji? Co je sebezkušenostní výcvik a k čemu může učitel být?
Poslouchejte třicáté druhé Hovory z kabinetu s učitelem a trenérem Romanem Göttlicherem.
Inspirace z tohoto dílu:
D. Pink - Pohon
Self determination theory
Podcast studovna
Podcast Brain we are
Why don’t students like school
Nenásilná komunikace
Motivační rozhovory
Global teacher prize CZ
Partnerem a podporovatelem podcastu je Řízení školy, mentor pro vaši ředitelnu. Kromě webové aplikace a časopisu Řízení školy vydávají také Učitelský měsíčník a další periodika. Kompletní přehled jejich nabídky pro školy najdete na www.rizeniskoly.cz
#31 - Jan Kuzebauch - „Problém s chybou nastává v té chvíli, kdy s ní nepracuju.“
Co jsou učící se skupiny a jak je ve škole nastartovat? Jak může fungovat teprve 18 letý učitel ve vyrovnávací třídě? Jakou radu by dal učitelkám a učitelům, kteří letos poprvé nastupují? Proč si říkat o zpětnou vazbu? A jak začít se stanovováním cílů?
Poslouchejte jednatřicáté Hovory z kabinetu s ředitelem, učitelem a lektorem Janem Kuzebauchem.
Podcast můžete na Pickey podpořit jednorázově i pravidelně, příspěvek je také možné odemknout.
Partnerem podcastu je redakce Řízení školy, která patří součástí společnosti Wolters Kluwer a vydává také Učitelský měsíčník. Pokud neznáte, určitě se podívejte.
#30 - Lucy Crehan - „Vzdělávání má sílu proměnit společnost.“
Jaké to je, navštívit jako učitelka nejúspěšnější vzdělávací systémy? Co se tam Lucy dozvěděla a co nenapsala do Chytrozemí? Proč si myslí, že by ministr školství měl strávit první týdny ve školách? A jaké má tipy na zlepšení výuky, inspirované její cestou?
Poslouchejte třicáté Hovory z kabinetu s Lucy Crehan, učitelkou, cestovatelkou a autorkou knihy Chytrozemě.
Podcast je možné jednorázově i pravidelně podpořit na https://pickey.cz/hovoryzkabinetu.
Českým hlasem Lucy Crehan byla Pavla Lioliasová, za překlad děkujeme učitelům a studentům Gymnázia Josefa Jungmanna a za odbornou konzultaci Janu Váchovi. Díky moc!
Inspirace z tohoto dílu:
Kniha Chytrozemě - při zadání kódu "Hovoryzkabinetu" získáte 20 % slevu
Přednáška Lucy na konferenci Úspěch pro každého žáka
Educast od EDUin, který natáčí Pavla Lioliasová
#29 - Pavel Hodál - „Musíme pracovat na tom, abychom se správně ptali a pochybovali.“
Jak pomocí umělé inteligence zvyšovat motivovanost žáků? Proč se zajímat o novou informatiku? Jak uspořádat velkou učitelskou akci? Co je to vlastně tandemová výuka a jaké jsou její benefity? Kde hledat inspiraci v online i offline světě?
Poslouchejte devětadvacáté Hovory z kabinetu s Pavlem Hodálem, učitelem, youtuberem, organizátorem vzdělávacích akcí a cestovatelem.
Inspirace z tohoto dílu: